Εκδηλώσεις

Το πεδίο των εκθέσεων/εκδηλώσεων θα ενημερώνεται διαρκώς μέχρι την ημέρα του συνεδρίου


• May Roosevelt | Ιούλιος 2016
Μουσική
Πεμ 7 Ιουλ | 20.30
HELEXPO

 

May Roosevelt, is a Greek composer, producer and thereminist. Born and raised in Thessaloniki, May Roosevelt took to violin lessons at the age of twelve. Nine years later her violin was replaced by the theremin, one of the earliest electronic musical instruments. She began performing with various bands in Greece and also recording her own music using theremin, synthesizers and electronic beats. In 2009 she released her debut EP 'Panda, a story about love and fear', followed by her self released album 'Haunted' in 2011. In April 2013, she released her third album, 'Music to the poetry of Ntinos Christianopoulos'. Influenced by artists like The Residents, Massive attack, Bach, Bjork and Clara Rockmore but also from Greek traditional music and Byzantine chants, May Roosevelt's electronica has been characterized as haunting, dramatic and mysterious.

 

 

web

• Στέργιος Δελιαλής, Designer, 1960–2015 | 55 Χρόνια Graphics, Χώροι, Κατασκευές, κι ένα Μουσείο Design | Ιούλιος 2016
Έκθεση 6ου ICTVC
Παρ 8 Ιουλ - Παρ 15 Ιουλ
Αποθήκη Β1, Λιμάνι

 

Ενημερωτικό για την έκθεση / TV100

 

Μια παλιότερη συνέντευξη του ΣΔ:

Για την υστεροφηµία του design, ρε γαµώτο!

 

 

• Προβολή | Κωνσταντίνος Καμπούρογλου, "Πώς να κλέψετε μία καρέκλα"
Προβολή
Παρ 8 Ιουλ | 18.45
Σινεμά Μακεδονικόν

Οι συμμετέχοντες στο 6ο ICTVC θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποσπάσματα από το νέο ντοκιμαντέρ του Κωνσταντίνου Καμπούρογλου με θέμα το Στέργιο Δελιαλή και το design. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με το σκηνοθέτη.

 

• Sciphabet | Viktor Koen
Έκθεση
Παρ 17 Ιουν - Κυρ 10 Ιουλ
Les Yper Yper

 

 

Viktor Koen is an award-winning artist, designer and educator born in Thessaloniki, Greece. He holds a BFA from the Bezalel Academy of Arts & Design in Jerusalem and an MFA with honors from the School of Visual Arts in NYC and serves on the faculty of the MFA Illustration and BFA Graphic Design departments at SVA. Koen is a regular contributor to The New York Times and The Wall Street Journal and his client list includes Penguin Books, Random House, Doubleday, Simon & Schuster, Harper Collins, Rizzoli, Houghton Mifflin, Time, Newsweek, Esquire, The Economist, The Atlantic, National Geographic, Rolling Stone, Wired, Sports Illustrated, Fortune, Money, Forbes, BusinessWeek, Nature, Scientific American, Golf Digest, The Boston Globe, Chicago Tribune, LATimes, Atlantic Records, Roadrunner Records, Virgin and the BBC.

 

Koen’s posters and prints are exhibited in galleries and museums in the United States, Europe, Japan and Australia and are part of private and institutional collections. His work is consistently featured in books and publications worldwide, and his distinctions include the Communication Arts Award of Excellence, Graphis Gold Awards, First Prize Digital Hall of Fame, and Folio Gold Awards.

 

web

• Τμήμα Γραφιστικής, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, ΤΕΙ Αθήνας | Discussing priorities, Developing a field
Έκθεση
Τρι 5 Ιουλ - Κυρ 10 Ιουλ
ΡΩ

 

 

Το Τμήμα Γραφιστικής της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας σε συνεργασία με το 6ο Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας (ICTVC) διοργανώνει έκθεση αφίσας με θέμα Discussing priorities | Developing a field και στόχο την προώθηση των αξιών και του περιεχομένου του 6ου ICTVC.

Στο πλαίσιο αυτό ανατέθηκε στους φοιτητές του μαθήματος «Προωθητική Καμπάνια» του Στ΄ εξαμήνου Γραφιστικής να σχεδιάσουν διαφημιστική εκστρατεία για την προβολή και την επικοινωνία του συνεδρίου. Ο στόχος ήταν να αναδείξουν τα κύρια χαρακτηριστικά του ICTVC ως ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα διεθνή συνέδρια, πείθοντας τους δέκτες να το δουν με μια φρέσκια ματιά. Να το δουν δηλαδή ως φορέα ζύμωσης ιδεών και ανάπτυξης γνώσης, ως βήμα ελεύθερης έκφρασης και διαλόγου για ενδιαφέρουσες απόψεις γύρω από την επιστήμη της Τυπογραφίας και της Οπτικής Επικοινωνίας, αλλά και ως μία σημαντική εκδήλωση με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αξίζει κάποιος να παρακολουθήσει.

• Two Pages project
Έκθεση
Δευ 4 Ιουλ - Κυρ 10 Ιουλ
Tabya

 

Το Two Pages είναι μια συλλογή νομαδικών sketchbooks που φέρνουν κοντά τη διεθνή δημιουργική κοινότητα. Το project ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2012 και μέχρι σήμερα έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 20 πόλεις στον κόσμο, έχοντας περάσει από τα χέρια 300 και πλέον δημιουργών. Ανάμεσά τους οι ήδη καθιερωμένοι Jean Jullien, Olimpia Zagnoli, Beetroot, Bendita Gloria, Ping Zhu και Ordinary People.

Αφετηρία του κάθε sketchbook είναι μία πόλη και ένα συγκεκριμένο θέμα. Σχεδιαστές, καλλιτέχνες, εικονογράφοι και άλλοι δημιουργοί καλούνται να απαντήσουν σε αυτό εικαστικά, χρησιμοποιώντας κυριολεκτικά μόνο δύο σελίδες. Επιπλέον, κάθε δημιουργός αναλαμβάνει το ρόλο του επιμελητή, επιλέγοντας τον επόμενο συμμετέχοντα, δημιουργώντας έτσι μια αλυσίδα δημιουργών που ζουν στην ίδια πόλη.

Στόχος του project είναι η καταγραφή, η διάδοση και ανταλλαγή ιδεών μέσα από ένα ασυνήθιστο ταξίδι από χέρι σε χέρι. Χαρακτηριστικό των sketchbooks είναι το αυθόρμητο, άμεσο και ανεπιτήδευτο ύφος τους. Ταυτόχρονα, ο χαρακτήρας τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον τόπο από τον οποίο προήλθαν – τόσο σε τοπική όσο και σε παγκόσμια κλίμακα.

Εμπνευστής και συντονιστής του project είναι ο Κωνσταντίνος Τριχάς, σχεδιαστής με βάση το Λονδίνο και απόφοιτος του Royal College of Art. Η δουλειά του επικεντρώνεται σε μια σειρά συνεργασιών με άλλους σχεδιαστές, καλλιτέχνες και επιμελητές. Συχνό χαρακτηριστικό του έργου του είναι η δημιουργία πλατφορμών με έμφαση στη συμμετοχή του κοινού.


Two Pages is designed and co-ordinated by Konstantinos Trichas.

twopagesproject.com
facebook.com/twopagesproject

 

Η έκθεση θα στεγαστεί στο Tabya

• Living Language | a biodesign project by Ori Elisar
Έκθεση
Τρι 5 Ιουλ - Κυρ 10 Ιουλ
ΡΩ

Ori Elisar will present and talk about his 'biodesign' project titled Living Language.

An ink, created by growing Paenibacillus bacteria on petri dishes, allowing the interactions between nature and culture to be revealed.
This ongoing project also explores the developing states of the Hebrew language and the Hebrew character. Using my experiments and research results, I am exploring nature, culture, character and language with new theories.

 

 

• Έκθεση σχεδιασμού αλφαβήτων GRANSHAN
Έκθεση
Τρι 5 Ιουλ - Κυρ 10 Ιουλ
Το Πικάπ

 

GRANSHAN exhibition at To Pikap within the framework of the 6th ICTVC.
You may find more info about Granshan 2016 at:

http://www.granshan.org/index.php?lang=eng&mode=home

• Embracing the Unknown | Andreas Tomblin
Έκθεση
Τρι 5 Ιουλ - Κυρ 10 Ιουλ | Conference hours
HELEXPO




When you encounter the unknown, something that is alien to one’s routine every day existence you are given the tools to perceive the world as if through a child’s eyes. Embracing these new experiences and reacting to them without placing rules or preconceived conventions upon them leads to creativity and unexpected outcomes.

The very fabric of this method of working when applied to visually communicating the most mundane of subjects, results in unrestricted, intuitive decision making and cross pollination of visual ideas.

Tomblin’s work is part of a larger body of work that can be seen as a visual journey through the streets of Beijing which took place during a recent stay in China. Here we can see the influence of Chinese characters being explored through imagery. The original function of the characters however is overlooked and instead relationships between form, structure, and movement are explored and communicate a different visual language while still retaining a cultural link with the original source.

 

Andreas Tomblin

Born in England and of English and Greek-Cypriot descent, Tomblin now lives in Nicosia, Cyprus. A noted painter and Assistant Professor at the University of Nicosia, Cyprus, his art has received international exposure in Juried and invited exhibitions and in public and private collections worldwide including UK, USA, Cyprus, China, Belarus, Finland, Romania, Lebanon, Italy, Albania and Egypt.

 

 

video

 

“Embracing the Unknown” | Andreas Tomblin

When you encounter the unknown, something that is alien to one’s routine every day existence you are given the tools to perceive the world as if through a child’s eyes. Embracing these new experiences and reacting to them without placing rules or preconceived conventions upon them leads to creativity and unexpected outcomes.

The very fabric of this method of working when applied to visually communicating the most mundane of subjects, results in unrestricted, intuitive decision making and cross pollination of visual ideas.

Tomblin’s work is part of a larger body of work that can be seen as a visual journey through the streets of Beijing which took place during a recent stay in China. Here we can see the influence of Chinese characters being explored through imagery. The original function of the characters however is overlooked and instead relationships between form, structure, and movement are explored and communicate a different visual language while still retaining a cultural link with the original source.

“Embracing the Unknown” | Andreas Tomblin

When you encounter the unknown, something that is alien to one’s routine every day existence you are given the tools to perceive the world as if through a child’s eyes. Embracing these new experiences and reacting to them without placing rules or preconceived conventions upon them leads to creativity and unexpected outcomes.

The very fabric of this method of working when applied to visually communicating the most mundane of subjects, results in unrestricted, intuitive decision making and cross pollination of visual ideas.

Tomblin’s work is part of a larger body of work that can be seen as a visual journey through the streets of Beijing which took place during a recent stay in China. Here we can see the influence of Chinese characters being explored through imagery. The original function of the characters however is overlooked and instead relationships between form, structure, and movement are explored and communicate a different visual language while still retaining a cultural link with the original source.

 

• Σοφία Τσαλίδου | Human Feelings
Video / Εγκατάσταση
Τρι 5 Ιουλ - Κυρ 10 Ιουλ | Conference hours
HELEXPO, N. Germanos

 

Bασικό χαρακτηριστικό του έργου είναι η κινούμενη τυπογραφία (kinetic typography). Η τυπογραφία είναι βασικό συστατικό της γραφιστικής δημιουργίας και, επειδή είναι ένα μέσο αφήγησης, αποτελεί το κλειδί για να επικοινωνήσει κάποιος ένα μήνυμα. Το κείμενο που εμφανίζεται στο βίντεο είναι προσωπικές θέσεις απέναντι στα ανθρώπινα συναισθήματα. Τι σημαίνουν, πως δρουν και παρεισφρέουν στην ανθρώπινη καθημερινότητα, καθώς και κατά πόσο είναι ικανά να επηρεάσουν την τόσο ισχυρή ανθρώπινη φύση. Ο θεατής καλείται να δώσει απαντήσεις καθώς το βίντεο αυτό καθαυτό απλώς δημιουργεί ανησυχίες και θέτει ερωτήματα. Κυρίαρχη θέση στη δομή του βίντεο αποτελεί το λεκτικό στοιχείο και η κινούμενη τυπογραφία είναι η τεχνική προέκτασή του. Η εικαστική προσέγγιση έρχεται να πλαισιώσει το κείμενο μέσω μιας καλλιτεχνικής οπτικοακουστικής παρέμβασης.

Τα συναισθήματα αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη για πολλές δράσεις. Η αγάπη, το μίσος, η ζήλεια ή η θλίψη αποτέλεσαν αιτίες πολέμων, τη φιλοτέχνηση εικαστικών έργων και τη συγγραφή μερικών από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα. Με λίγα λόγια, δημιουργήθηκαν πολιτισμοί και ιστορία. Έτσι, λοιπόν, θέλησα να δώσω τους δικούς μου ορισμούς και την προσωπική οπτική μου για κάτι μη ορατό, αλλά ταυτοχρόνως τόσο ισχυρό.

Σε ολόκληρο το βίντεο συναντώνται τρία βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά: σχήματα, υφές και φωτογραφικό υλικό. Αρχικά, η γραμμή και το τρίγωνο. Οι Πυθαγόρειοι λέγεται πως είχαν για ιερό αριθμό το 10. Το 10 προέρχεται από το άθροισμα των αριθμών 1, 2, 3 και 4. Κάθε αριθμός ορίζει την ποσότητα ενός σημείου. Το 1 συμβολίζει το ένα σημείο, το 2 δύο σημεία (άρα την ευθεία), το 3 δίνει το επίπεδο και το 4 τις διαστάσεις. Επομένως, επέρχεται η μαθηματική δημιουργία του κόσμου. Σύμφωνα με τους Πυθαγόρειους το τρίγωνο συμβόλιζε την ψυχή. Η γραμμή και το τρίγωνο, λοιπόν, δρουν συμβολικά στο έργο αυτό αποδίδοντας τη “δημιουργία των συναισθημάτων”.

Έπειτα, οι υφές και οι ματιέρες αποτελούν το συνειρμικό δομικό υλικό. Αποδίδουν τον ψυχισμό και τη νωχελικότητα των συναισθημάτων. Το άπιαστο και το απατηλό, το άυλο και το ιδανικό. Το αίσθημα για συνεχή αναζήτηση και ζωή, το πάθος που όλοι κρύβουμε βαθιά μέσα μας. Είναι η αίσθηση πριν την αφή, η γεύση που σου αφήνει μια εικόνα.

Τέλος, το φωτογραφικό υλικό συμβολίζει το πραγματικό, το αποτέλεσμα αυτού του συνονθυλεύματος συναισθημάτων στον έξω κόσμο. Υποδεικνύει το ολόγραμμα ενός ανύπαρκτου κόσμου μέσα στο χαώδες σύμπαν της υλικής βιωσιμότητας.

Η έργο αυτό αποτελεί κόμβο συνάντησης της αίσθησης με την τεχνική της απόδοση.

• The 6th ICTVC closing event: TypeTogether / 10th Anniversary "PartyTogether"!
Εκδήλωση
Σαβ 9 Ιουλ | 20.30
Azzurro

 

TypeTogether | Ασημένιος χορηγός 6ου ICTVC

//
Τρι 16 Φεβ
• Η Τυπογραφία ως Καλλιτεχνική Πράξη Ι Έκθεση του ΚΜΣΤ
Έκθεση
Τρι 5 Απρ - Σαβ 9 Ιουλ
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

 

Επιμέλεια έκθεσης Μαρία Τσαντσάνογλου – Συραγώ Τσιάρα

 

Τα φουτουριστικά βιβλία, ένα μεγάλο κεφάλαιο της "ρωσικής πρωτοπορίας", εκδίδονται με κυβιστική και πριμιτιβιστική εικονογράφηση, με τυπογραφικούς πειραματισμούς και χρήση "υπέρλογης" ποιητικής γλώσσας, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμη δείγμα των προθέσεων των καλλιτεχνών της πρωτοπορίας για σύνθεση των τεχνών και ριζική αναμόρφωση των κωδίκων αναπαράστασης και επικοινωνίας με το κοινό τους.

Η ομάδα των κυβοφουτουριστών, στην ενασχόλησή της για αναζήτηση νέων μορφών για τις τέχνες, πάντρεψε από την πρώτη στιγμή, φυσικά και αβίαστα την ποίηση με τις εικαστικές τέχνες. Ο φυσικός γόνος αυτής της ένωσης ήταν το βιβλίο.

Ο συγγραφέας είναι ταυτόχρονα και καλλιτεχνικός επιμελητής και εκδότης. Όλη η παραγωγή φουτουριστικών βιβλίων είναι μια σειρά από μοναδικά καλλιτεχνικά αντικείμενα. Τα φουτουριστικά βιβλία είναι μία ξεχωριστή και σημαντικότατη κατηγορία πειραματικής δημιουργίας. Εκτός από τους πειραματισμούς με τα τυπογραφικά στοιχεία, χρησιμοποιούνται τυπογραφικές μέθοδοι που δεν επιτρέπουν μεγάλα τιράζ (λιθογραφία συχνά επιχρωματισμένη με ακουαρέλα, ξυλογραφία, linoleum, εκτογραφία – αναπαραγωγή με μεμβράνη ή ζελατίνα που είχε προηγουμένως χρωματιστεί με το χέρι, υαλοτυπία κ.λπ.). Οι πειραματισμοί με το υλικό (όπως η χρήση χαρτιού ταπετσαρίας, ή η εκτύπωση πάνω σε ύφασμα τσουβαλιού ή η εκτύπωση πάνω σε ήδη τυπωμένο χαρτί εφημερίδας) επεκτείνονται στη χρήση του κολάζ με αποτέλεσμα να δημιουργούν μοναδικά αντίτυπα. Αρχίζουν μάλιστα να χρησιμοποιούνται και άλλα υλικά για το κολάζ, πέρα του χαρτιού και του υφάσματος, όπως στο εξώφυλλο του βιβλίου "Zaumnaia Gniga" (Υπέρλογο Μπ-ιβλίο) των Αλιάγκροφ (ψευδώνυμο του Ρομάν Γιάκομπσον) και Αλεξέι Κρουτσόνιχ (1915) όπου σε κάθε αντίτυπο η καλλιτέχνης Όλγα Ρόζανοβα έκοψε και κόλλησε ένα κόκκινο χαρτί σε σχήμα καρδιάς πάνω στο οποίο κόλλησε ένα άσπρο κουμπί. Η Νατάλια Γκοντσαρόβα με τη μέθοδο της λιθογραφίας κατασκευάζει μια σειρά από εικόνες που εμπλέκονται με το κείμενο. Με τον τρόπο αυτό, η αδρή γραμμή που θυμίζει λαϊκή ξυλογραφία και η επιθετική κίνηση του μολυβιού δημιουργούν νέες δυνατότητες πρόσληψης στο περιεχόμενό του ποιήματος του Αλεξέι Κρουτσόνιχ με τίτλο «Igra v Adu» (Παιγνίδι στον Άδη) το 1912. Με τον τρόπο αυτό η μορφή επεμβαίνει στο περιεχόμενο άμεσα και ριζοσπαστικά. Η Όλγα Ρόζανοβα, αντίστοιχα, χρησιμοποιεί το τύπωμα σε λινόλεουμ σε μια σειρά από εικόνες που παριστάνουν φιγούρες τράπουλας και παρόλο που είναι ζωγραφισμένες με κυβιστικό τρόπο παραπέμπουν απευθείας στην αισθητική του λουμπόκ. Το ποιητικό μέρος των βιβλίων είναι συχνά χαραγμένο χειρόγραφο και οι γραμμές των γραμμάτων συνδέονται με αυτές των εικόνων. Οι ποιητές συχνά χρησιμοποιούσαν τον όρο "samopis'ma" (αυτόγραφα ποιήματα).

 

Παράλληλα θα παρουσιαστούν καλλιτεχνικά βιβλία χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών πρωτοποριών (ιταλικός φουτουρισμός, οπτική ποίηση, νταντά, σουρεαλισμός) και ενδεικτικά βιβλία της περιόδου μετά τον μοντερνισμό (δεκαετίες 1960-80) καθώς και σύγχρονα livres d’ artistes. Στόχος της παρουσίασης είναι να διερευνήσει τα μέσα, τις τεχνικές και τις ιδιαίτερες προσεγγίσεις του χειροποίητου και ψηφιακά επεξεργασμένου σύγχρονου εικαστικού βιβλίου. Σήμερα ο όρος βιβλία-καλλιτεχνήματα, ή artist books καλύπτει περιοχές που είτε περιορίζονται στις δύο διαστάσεις με τη μορφή σελίδων ενός βιβλίου που αναρτώνται στον τοίχο, είτε επεκτείνονται στο χώρο με τη μορφή γλυπτού ή εγκατάστασης, αξιοποιούν το κολάζ, το σχέδιο, τη φωτογραφία, την ψηφιακή σύνθεση και τα αρχειακά ντοκουμέντα, υιοθετούν εκδοχές άυλης αναπαράστασης, αλλά και σχολιάζουν την ίδια την παράδοση του εικαστικού βιβλίου.

 

Συνεργασία με ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

6o ICTVC: ΑΓΩΝΑΣ | 22 ΦΕΒ 2016 // ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τετ 5 Ιουν

Η κριτική επιτροπή του "ΑΓΩΝΑ" αποφάσισε να απονείμει κάρτες ελευθέρας εισόδου για το 6ο ICTVC στους κάτωθι φοιτητές/τριες:


1) Hector Pahaut, Graphic Design BA student
AKV | St. Joost in Breda, the Netherlands

2026... What will graphic design look like?

 

2) Ana Zibelnik, Graphic Design

Academy of Fine Arts and Design, University of Ljubljana

A day in your life without typography

 

3) Marija Tereza Prepadnik, Graphic Design

Academy of Fine Arts and Design, University of Ljubljana

A day in your life without typography

 

4) Νικολέτα Παναγουλάκου
Τμήμα Γραφιστικής Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων
Δημόσιο ΙΕΚ Νεάπολης Θεσσαλονίκης

Μια μέρα στη ζωή σας χωρίς τυπογραφία

 

5) Παναγιώτα Προκοπίου

Τμήμα Γραφιστικής ΤΕΙ Αθήνας

Μια μέρα στη ζωή σας χωρίς τυπογραφία

6o ICTVC: ΑΓΩΝΑΣ | 15/01/–16/02/2016 // ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ
Διαγωνισμός για φοιτητές
Παρ 15 Ιαν - Τρι 16 Φεβ

Τα ονόματα των 10 νικητών θα ανακοινωθούν
στις 22 Φεβρουαρίου στο site του συνεδρίου

 

Γράψε ένα κείμενο (όχι περισσότερες από 300 λέξεις στα Ελληνικά ή Αγγλικά) για οποιοδήποτε από τα δύο παρακάτω θέματα και κέρδισε μία πρόσκληση δωρεάν εισόδου για τις 5 μέρες του 6ου ICTVC, του κυρίως συνεδρίου, των εργαστηρίων, των εκδηλώσεων και των εκθέσεων καθώς και το πιστοποιητικό παρακολούθησης του συνεδρίου.


πληροφορίες στο pdf

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ICTVC μπορείτε να επικοινωνείτε:

 

Klimis Mastoridis

ICTVC General Secretary

University of Nicosia, Cyprus

emailweb


Gerry Leonidas

ICTVC Scientific & Organising Committee

University of Reading, UK

emailweb


Karel van der Waarde

ICTVC Scientific & Organising Committee

Graphic Design – Research; Basle School of Design

emailweb


 

 

 

 

facebook event