Εργαστήρια
Notice: Undefined variable: r2 in /home/typofili/domains/ictvc.org/public_html/ictvc2013/workshops.php on line 40
Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/typofili/domains/ictvc.org/public_html/ictvc2013/workshops.php on line 40
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα ADS2 του
Design & Multimedia Department του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
Τη δεύτερη μέρα θα χρειαστούμε υπολογιστές.
Το εργαστήριο έχει σκοπό να χτίσει τις βάσεις στο σχεδιασμό γραμματοσειρών για το Λατινικό αλφάβητο. Η πρώτη μέρα θα καλύψει το σωστό σκετσάρισμα γραμμάτων, την εξέλιξη ιδεών, και μια προσέγγιση στις αποφάσεις που πρέπει να πάρει ο σχεδιαστής. Η δεύτερη μέρα θα καλύψει τα βασικά του σχεδιασμού στην εφαρμογή Glyphs, τη διαστημάτωση και την επέκταση του συνόλου των χαρακτήρων.
Ο Γεράσιμος Λεωνίδας είναι υπεύθυνος καθηγητής του MA in Typeface Design στο Τμήμα Τυπογραφίας και Γραφικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου του Reading.
Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/typofili/domains/ictvc.org/public_html/ictvc2013/workshops.php on line 40
Letterpress printing is a physical process that allows artists to experience letters as 3-dimensional objects. In this guided “letterpress–light” workshop, participants will “print” with raised laser-cut letterforms to create typographic experiments using stamping and rubbing techniques that mimic normal letterpress. Semi-transparent laser-cut paper letterforms and their counters in various colors will also be provided to workshop participants for additional experimentation by laying, cutting apart, and altering. This workshop will be completely experimental, allowing designers to push the boundaries of typographic form in new ways and in the process discover more expressive solutions to typographic problems.
Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/typofili/domains/ictvc.org/public_html/ictvc2013/workshops.php on line 40
Interaction Design is about designing interactive products to support the way people communicate and interact in their everyday and working lives.
Rogers, Sharp and Preece, 2011
Human computer interaction (HCI), a component of Interaction Design, is concerned with the design, evaluation and implementation of interactive computing systems for the human use and with the study of major phenomena surrounding them.
ACM SIGCHI, 1992
Most people today spend a significant part of their lives in front of a screen, interacting with a computer, a smartphone or a tablet to get their work done, to communicate, to hold meetings, to learn, to socialize with friends, to play games, and so on. This interaction has to therefore be carefully studied, so that designers make well-argued decisions and users are supported by a well-designed interface that offers an optimal user experience.
The goal of this workshop is to bring together academics, researchers and practitioners whose work is related to interaction design and human-computer interaction.
Topics of interest iclude, but are not limited to
◦ Interaction Design and Devices
◦ Interaction Design and the Web
◦ Social Interaction Design
◦ Interaction Design and Children
◦ Affective Aspects in Interaction Design
◦ Prototyping Methods
◦ Evaluation and Usability
◦ HCI in eLearning
◦ User Experience
◦ HCI education
◦ Accessibility issues
Programme committee members
Aimilia Tzanavari, University of Nicosia, Cyprus (Chair)
George Caridakis, National Technical University of Athens, Greece
Chris Christou, University of Nicosia, Cyprus
Georgios Christou, European University Cyprus, Cyprus
Christos Fidas, University of Cyprus, Cyprus
Andri Ioannou, Cyprus University of Technology, Cyprus
Simos Retalis, University of Piraeus, Greece
Peter Van Rosmalen, Open Universiteit Nederland, The Netherlands
Nicolas Tsapatsoulis, Cyprus University of Technology, Cyprus
Panayiotis Zaphiris, Cyprus University of Technology, Cyprus
The workshop is endorsed by ACM SIGCHI Cyprus
Registration fees
60 Euros, before 21 March 2013 (early registration) | extended to 21 April 2013
80 Euros, after 21 March 2013
For more details please visit the workshop's website here.
Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/typofili/domains/ictvc.org/public_html/ictvc2013/workshops.php on line 40
Σε κατάσταση προσομοίωσης σχεδιαστικών πρακτικών, οι συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν μια λύση για έναν πελάτη. Η πορεία ως εκεί είναι αυτή που κάθε designer πρέπει να ακολουθήσει: πώς θα πάρουμε τις απαραίτητες πληροφορίες από τον πελάτη; Οι σχεδιαστές αναγκάζονται να σκεφτούν τον δικό τους τρόπο εργασίας, να σχεδιάσουν την προσωπική τους σχεδιαστική προσέγγιση.
Το Design Game αρχικά δημιουργήθηκε για τους σπουδαστές της Βασιλικής Ακαδημίας των Τεχνών στη Χάγη. Φτιάχνει έναν μικρό εικονικό κόσμο ο οποίος εμπεριέχει κάθε όψη της πρακτικής του design. Ενδιαφέρεστε για το πως νιώθουν οι πελάτες σας; Πάρτε μέρος στο παιχνίδι! Ενδιαφέρεστε για το πως νιώθουν οι γραφίστες με τους οποίους συνεργάζεστε; Πάρτε μέρος στο παιχνίδι! Ολοι μπορούν να συμμετάσχουν: designers, τυπογράφοι, φοιτητές ή κι αυτοί που δεν είναι σχεδιαστές. Ψυχαγωγία και γνώση για όλους!